Skip to Main Content
by Vault Law Editors | October 28, 2009

Share

Via Balkinization: an article in the East Valley Tribune (Phoenix, AZ), about a recent talk by Justice Scalia at the U. of Arizona law school, now features this correction:

Editor’s note: This is an updated version of a story that was originally posted Oct. 26. It removes an incorrect reference to Brown v. Board of Education in the initial version.

The “incorrect reference”? That Scalia said that he would have joined the dissent in Brown v. Board of Education. When in fact he said would have joined the dissent in Plessy v. Ferguson. So like the total opposite. Good grief.

Read Yale Law Prof Jack Balkin’s post for some thoughts on newspapers and the blogosphere, which gleefully promoted the original fake story (e.g., here and here).

-posted by brian

Share

Filed Under: Law

Want to be found by top employers? Upload Your Resume

Join Gold to Unlock Company Reviews

Newsletter
Subscribe to the Vault
Newsletter

Be the first to read new articles and get updates from the Vault team.